Skip Navigation or Skip to Content
Updates

Hoofdluisbeleid vanaf febr. 2023

Hoofdluisbeleid

Regelmatige controle op hoofdluis bij je kind is belangrijk. Een vroege ontdekking kan namelijk voorkomen dat de luis zich kan voortplanten. Na een goede behandeling zijn de luizen (als het goed is) binnen enkele dagen helemaal weg. We merken dat het steeds lastiger wordt om voldoende ouders te vinden om op school de hoofdluiscontrole uit te voeren. Daarom vragen we om uw medewerking. Wij vragen u om na iedere vakantie thuis te controleren op hoofdluis. In deze video wordt uitgelegd hoe u dit het beste kunt aanpakken. Wanneer er thuis hoofdluis wordt geconstateerd meldt u dit op school. Wij kunnen dan de klas anoniem inlichten om een grote uitbraak te voorkomen. In deze video wordt uitgelegd hoe u hoofdluis kunt behandelen.
1. Na iedere vakantie komt er vanuit een school een bericht op Parro om thuis te controleren op luizen, inclusief instructiefilmpjes.
2. Ouders wordt gevraagd actief te communiceren met school om grote uitbraken te voorkomen.
3. In een groep waar hoofdluis is geconstateerd (na vakantie of tussendoor) volgt een korte mededeling door de leerkracht op Parro.